Interaktiv Urban Installation på BMW Guggenheim Lab på Houston

Interaktiv Urban Installation på BMW Guggenheim Lab på Houston

Interaktiv Urban Installation på BMW Guggenheim Lab på Houston

Noget interessant dukkede op i en masse mellem 2. og 1. Aves og Houston og 1. Street i sidste uge, og det kunne ændre den måde, du tænker på, hvor du bor. På August 3rd blev BMW Guggenheim Lab afsløret (jeg kan ikke sige, at det åbnede sine døre, fordi det ikke har nogen). Denne gratis open air forum inkorporerer et interaktivt spil og daglige højttalere / diskussioner at udfordre newyorkere (og besøgende) til at genoverveje NYC og byliv i almindelighed.

Folk besøger laboratoriet for første gang, tøver, fordi de ikke er helt sikker på hvad det er. En grøn tavle er den eneste skiltning på de 1st St og Houston St indgange; manglen på neonskilte eller kæmpe glasfacader gøre det ser fordringsløs ved New York standarder. Det ligner næsten en byggeplads, da laboratoriet er en helt bærbar, plastisk rum snarere end faste, lufttæt bygning. Sort carbon komposit bjælker danner rammen af ​​strukturen med gennemskinnelig hvidt stof som top og sider. Planter og træer bugne, og ved Houston St indgangen er der en åben luft cafe og en frisk bygget, blond træ toilet hytte. I dag blev der farverige klapstole oprettet under halvdelen af ​​bjælkerne for en diskussion om gentrificeringen i Lower East Side. Denne halvdel af Lab kan konfigureres på forskellige måder for at imødekomme de mange forskellige drøftelser Lab vil hosting i de næste par måneder. Suspenderet fra bjælkerne oven var forskellige modulære komponenter, der kunne sænkes afhængigt af begivenheden behov.

Tilstødende den livlige diskussion om den fremtidige socioøkonomiske og racemæssige make up af en af ​​New Yorks hurtigste skiftes kvarterer er spillet: Urbanology. To Lab medarbejdere letter afspilning af Urbanology fra 1-5pm onsdag til fredag. Deltagere (hvem gåture i og har 15 minutter tilovers) besvare spørgsmål vedrørende fælles urbane dilemmaer og logge effekter af deltagernes besvarelser i 5 kategorier på naturlig størrelse "skak" board med store, bevægelige tokens. Spillet har brug 5 spillere er villige til at være symbolske movers, men lige så mange deltagere som er villige kan besvare spørgsmålene, da spillet er baseret på reglen om flertal.

Et stort overhead skærme ja eller nej spørgsmål vedrørende en imaginær, teoretisk by deltagerne bygger op fra bunden, såsom "bør der være en lov, der kræver skoler til at købe kun lærebøger med mindst 50% indhold genbrugspapir, selv selvom omkostningerne er højere? " Facilitatoren opfordrer deltagerne til at tænke over alle aspekter af et ja eller et nej svar på spørgsmålet, og for folk at lobby for deres personlige valg med henblik på at svaje gruppen. Når gruppen har stemt (sige 8 personer siger ja og 6 sige nej), en anden facilitator med en ipad logger resultaterne, og de straks vises på skærmen, sammen med 'historiske resultater «baseret på alle andre tidligere grupper der har besvaret det samme spørgsmål.

Dernæst virkningen af ​​afgørelsen på 5 kategorier popper op på skærmen, og spillerne kan se konsekvenserne af deres beslutning i form af overkommelighed (for enkeltpersoner), livability, Bæredygtighed, Transport og Wealth (i byen). Spillere med ansvar for de 5 poletter (plexiglas kasser) for kategorierne flytte deres token frem eller tilbage på brættet baseret på resultaterne genereret af koncernens svar på spørgsmålet. For en "ja" svar på prøven spørgsmål Transport kan bo på det samme sted, mens bæredygtighed ville bevæge sig fremad to rum og rigdom tilbage en.

Efter 8 spørgsmål tilfældigt udvalgt fra en pulje af 150 + (gå til deres websted for at foreslå nye spørgsmål til spillet), en linje graf på skærmen viser de samlede resultater i form af de 5 kategorier. Deltagerne kan se-på skærmen og på den levende spil plade-, om deres kollektive valg kun givet nydt eller forringet fra de givne facetter af byliv. Resultaterne viser også, hvor egentlige byer i verden er mest tæt knyttet til den teoretiske byen skabt af gruppen i form af prioriteringer en kategori frem for en anden.

Urbanology er enkle men særdeles effektiv til at generere dialog om kontroversielle bymæssige spørgsmål, fordi det får folk til at tænke og dele uden at indse de laver enten. Fordi alle øjne aldrig er fokuseret på én person ad gangen på grund af den uformelle karakter af spillet (versus hæve din hånd til mic et rådhus møde ligesom LES gentrificeringen diskussionen sker et par fødder væk) folk, der ikke normalt tilbøjelige til at tale bare kan dele deres tanker. De facilitatorer gør et godt stykke arbejde på at opretholde tempoet i både spillet og drøftelserne. I dag spillet startede med 13 mennesker og sluttede med tæt på 30. Mens Urbanology ikke dykke dybt ind i logistik eller nærmere oplysninger om enhver ét spørgsmål, det får de redskaber dreje i folks hoveder om myriader bymæssige, sociale og miljømæssige spørgsmål i et spørgsmål om minutter-ikke et kunststykke mange andre hjemmesider, dokumentarfilm, eller udstillinger har udrettet.

Måske er det mest forfriskende aspekt af laboratoriet (bortset fra det faktum, at det er helt gratis og enkelt designet) er den totale mangel på reklame. Selvom det er sponsoreret af BMW og Guggenheim som navnet antyder, er der ikke en eneste logo, foto, promo eller ad overalt på sitet. Den Lab føles ægte i sit forsøg på at fremme kritisk tænkning og diskussion om, hvad der gør byerne levende komfortable versus uudholdelige (og hvad det vil se ud i fremtiden), fordi det ikke på samme tid bombardere besøgende med virksomhedernes referencer.

På lørdage og søndage fra 10-1pm Lab bruges som en meditation plads og fremmer tavs indadvendt refleksion snarere end livlig vokal debat. Besøg Lab gennem 16. okt når det flytter til Berlin (bogstaveligt, vil de sammensatte kulstof bjælker hop til den anden side af dammen) og derefter videre til andre internationale destinationer.

For en lignende igangværende online forum besøge By Atlas.


relaterede artikler