Havearbejde boganmeldelse: de smukkeste haver i verden

De smukkeste haver i verden, af Alain le Tonquin. Harry N. Abrams, Inc., Publishers.

Denne bog er ikke en how-to-do-it bog om havearbejde på alle. Det er strengt en billedbog, for, som titlen siger, haver, som forfatteren mener er den smukkeste. Men selv om der ikke er noget havearbejde information, ita € ™ s smuk at se at- ita € ™ s solide store fotografier.

Tager i haver fra Europa, England, USA, Mellemøsten, Rusland, Fjernøsten og New Zealand, er hver have fotograferet på det tidspunkt af året, ita € ™ s på sit bedste. Keukenhof i Holland tages, når tulipanerne blomstrer, Moneta € ™ s have i Giverny har iris i flor, og et twist, som jeg aldrig ville have tænkt på, mange af de billeder af Versailles blev taget om vinteren hvor manglen af blade og sneen bringer vægt på form, der er rygraden i denne have.

Mens ita € ™ s ikke en DIY bog, kan du stadig lære ting fra det til at gælde for din egen have-på en langt mindre målestok, selvfølgelig. En ting, der overraskede mig var, hvor lidt farve blev brugt i mange af disse haver-de er mere grønt end noget andet. Haverne bruge træer, buske, statuer, springvand og stier til at etablere struktur, der ser godt ud året rundt, i stedet for at bruge blomstrende planter, der tilbyder mere forbigående interesse. Det er noget, â € ™ s vigtigt i alle haver, ikke kun enorme dem. En have, der ser smuk i en måned ud af året ISNA € ™ t virkelig meget interessant, medmindre thatâ € ™ s den eneste måned youâ € ™ re der. På den anden side er nogle gartnere er bange for at bruge stærke farver udenfor; et kig på Moroccoâ € ™ s Majorelle haven vil vise dig, hvordan intense farver i haven møbler kan gøre en overvejende grøn have synge. Ita € ™ sa store bog til inspiration, selvom du risikerer at ende utilfredse med plads (og penge), du har til din egen have! Jeg hører til dem, vil have en grotte med antikke græske statuer, en japansk tehus, og en blåregn overdækket bro over en åkande dam.

relaterede artikler