Hvorfor forfattere skriver

Hvorfor forfattere skriver

Hvorfor gør folk skriver? Carol Burke og Molly Bedste Tinsley begynder det første kapitel af deres bog, den kreative proces, ved at gentage hvad der er længe kendt af lidenskabelige forfattere. "Kreative forfattere skriver, fordi de ikke ikke kan skrive" (3). Men mange forfattere spekulerer på, hvad at skrive om, og hvilken slags publikum deres skriftligt vil appellere til.

For at besvare disse spørgsmål forfattere må forstå, at skrivning er en proces med mindst tre indledende skridt: inspiration, skabelse, og omskrivning. Hvis forfattere følge disse trin, derefter og først derefter vil deres arbejde være publicerbar, hvis det er deres mål.

Det første skridt, inspiration, kommer til forfattere ofte, måske for ofte, nagende dem, indtil de føler sig tvunget til at sætte sig ned med deres laptop, desktop, eller papir og pen. Forfattere får energi ved deres inspiration. Det er denne energi, der driver dem til handling, der gør dem til at indse at de ikke kan ikke skrive.

Men præcis hvad de skal gøre med den inspiration; det er spørgsmålet. Dette tager forfattere til det andet trin, skabelse. I modsætning til hvad nogle mener, ingen forfatterskab er så perfekt i første forsøg på at skabe en perfekt roman, en overbevisende digt eller en strålende erindringsbog. Skrivning oftentimes er en kamp, ​​især på dette tidlige tidspunkt, når det er ikke usædvanligt, at tegn at argumentere tilbage med forfattere, der måske ønsker deres karakterer til at handle en eller anden måde eller nogle gange simpelthen bare gå væk. Men da karakterer har deres egne ideer det ofte bliver en skub og træk, en kamp af testamenter. Sommetider karakterer vinder ud. Andre gange forfattere nødt til at være brutal og begå karakter mordet - helt bogstaveligt.

Under kæmper periode af den kreative proces, er det en god idé at have en forfatter dagbog, hvor forfattere ikke behøver at bekymre sig om perfekt grammatik, stavning og sætning syntaks. Mange forfattere værd deres flaske blæk eller blækpatron, ikke ville drømme om ikke at have et tidsskrift. Det er livline af en forfatter og ofte serverer godbidder af oplysninger, som ellers ville gå tabt i de bløde gelatinøse folder selv de mest fotografisk hukommelse.

Men udover poster i deres tidsskrifter, forfattere nødt til at komponere deres stykke. Det er her det sjove begynder. Et tidsskrift er simpelthen en hukommelse støtte til dette formål. Når det kommer til den faktiske stykke skriftligt, Ugis Pinka, professor i kreativ skrivning på Macomb Community College, udtalte: "Må ikke bekymre dig om, hvordan du vil skrive under dit første udkast Bare lad barnet blive født -. Blodig og rodet . Du kan altid rydde op senere. "

Dette bringer op det tredje trin, omskrivning. Mest succesfulde poesi, fiktion, og kreativ faglitterære opnås ved at omskrive, ofte flere udkast, indtil forfattere indse, at de har skabt noget enestående, noget værdig til at blive offentliggjort, hvilket udgør et interessant paradoks.

Paradokset er, at selv om skrivning er en meget personlig proces, selv en ensom proces, på samme tid, det er en fælles aktivitet. Forfattere har brug for feedback og støtte fra andre forfattere, noget, der kan lettes ved at deltage i en skriftlig samfund såsom en workshop, hvor nye forfattere kan arbejde sammen med mere erfarne medlemmer.

Så hvis skrivning kan være sådan en kamp, ​​hvorfor folk skriver i første omgang? Fordi som forfatterne af skriveprocessen har sagt "Kreative forfattere skriver, fordi de ikke ikke kan skrive."

Hvorvidt en forfatter er i den fase af inspiration, journalisering og skrive alene, eller arbejder i en workshop indstilling, forfattere holder på at holde på. Den kreative proces er så givende som det færdige produkt. Skrivning er en rejse taget af folk, der "kan ikke ikke skrive." Det er det i en nøddeskal.

I Detroit en god forfatter ressource er Motown Writers Network. . . Michigan Literary Netværk med mange links til skrive workshops og events.

http://www.motownwriters.com


relaterede artikler